9. 2. 2024

Konference ARGE 2023 - Praha 14.-15.9.2023

Na konferenci ARGE v roce 2018 mne oslovil generální sekretář pan Hans Weissenböck, zda by česká asociace mohla převzít štafetu v roce 2020 a uspořádat výroční konferenci v Praze. Protože jsme plánovali ve firmě TOKOZ oslavy 100 let firmy a 2 akce by asi byly moc, souhlasil jsem, ale s tím, že bychom to raději převzali až v roce 2021. OK, bude nejdříve Stockholm, bylo následně rozhodnuto.

Na konferenci ARGE v roce 2018 mne oslovil generální sekretář pan Hans Weissenböck, zda by česká asociace mohla převzít štafetu v roce 2020 a uspořádat výroční konferenci v Praze. Protože jsme plánovali ve firmě TOKOZ oslavy 100 let firmy a 2 akce by asi byly moc, souhlasil jsem, ale s tím, že bychom to raději převzali až v roce 2021. OK, bude nejdříve Stockholm, bylo následně rozhodnuto.

Přišel covid a konference 2020 i 2021 se musely konat pouze on-line formou. I ta oslava 100 let TOKOZu je odložena až na rok 2025 (105 let J). Slušně navštívená konference ve Švédsku v září 2022 byla dobrou inspirací pro organizaci následujícího ročníku.

Už v srpnu 22 jsme domluvili místo konání – po zkušenostech z konference Praha 2009, kdy se vysloveně nelíbil konferenční TOP hotel na Chodově, jsme chtěli hotel v centru Prahy, ideálně i s dobrým výhledem na Hradčany apod. Jsou takové hotely, ale jejich cena a možnosti parkování by se moc nelíbily. Hotel Kings Court na náměstí Republiky, hned vedle Obecního domu, s parkingem v Paladiu, byť též ne zrovna levný, se zdál být dobrou volbou.

Na jaře 23 už Hans řešil program, přednášející, prostě odborný program konference. My v MEZA (a hlavně TOKOZu) jsme ladili podmínky konference (secesní sál Franze Josefa I byl jistě důstojným místem), speciální místnost pro účinkující, pro schůzku francouzského UNIQ, stravování (nápad s Gala večeří v Obecním domě byl nakonec zamítnut, jen se vyměnily stoly v konferenční místnosti), vymýšleli program pro partnery delegátů s cílem přilákat co nejvíce manželek a partnerek či partnerů do Prahy. Těch nakonec zase tolik nepřijelo, bohužel. Polovina delegátů to pojala jen pracovně, na otočku.

Chtěli jsme po skončení oficiálního programu vzít návštěvníky na prohlídku Národního divadla a na Petřínskou rozhlednu. Divadlo ale neumělo nakonec garantovat, že nám to nestornuje, na rozhlednu by asi všichni nechtěli lézt pěšky. Tak padla volba na jistotu – Pražský hrad. A večer lodí po Vltavě.

Finální program najdete v přiloženém letáku.

Nekriticky nás musím pochválit:

Hosté obsadili 75 pokojů na hotelu, na gala večeru nás bylo 92, což bylo hodně blízko vrcholu odhadovaného rozpětí 75-95 lidí. V časovém harmonogramu nedošlo k jedinému skluzu, vše do sebe zapadalo jako na drátkách. Jedinou šmouhou byl praskající přídavný mikrofon, co jsme si přivezli.

Vysoká účast umožnila financovat drobné pozornosti pro hosty – dárek při příchodu, občerstvení s sebou na Hrad nebo na projížďku auty, i desetikoruny na toalety na Hradě jsme měli s sebou…

Děvčata byla nadšena z projížďky historickými auty, výhledem ze Staroměstské radnice nebo z prohlídky Obecního domu plného secesního umění. Dobová muzika 30. let 20. století (Hot Sisters) na večeři v hotelu byla přijata některými velmi pochvalně. Zapomněli jsme na obligátní závěrečnou kávu po večeři, ale to nám snad bylo odpuštěno.

Kdo vydržel i na závěrečnou projížďku lodí Calypso s výborným kapitánem Rusňákem a kapelou Jazz Blufers (a dobrým rautem), nelitoval, do hotelu jsme šli v povznesené náladě.

Při průzkumu spokojenosti označili delegáti konferenci za excelentní v 73% vyjádření! To je dle generálního sekretáře skutečně úspěch.

Řada účastníků nám děkovala při loučení, řada písemně, naposledy po několika měsících když se s někým z cizinců potkám.

Mrkněte na fotografie z akce, bohužel těch neformálních z doprovodného programu máme pomálu. Knihu obrázků Prahy jsme jako poděkování za fotografie poslali do Velbertu panu Holgeru Kochovi.

Poděkování patří bývalé asistentce našeho sdružení paní Monice Karhanové, která to odmakala nejvíc. Samozřejmě i děvčatům z TOKOZu a Assa Abloy, která nám „helfla“ na hotelu. Tam pomohl i kolega Petr Neuvirt z TOKOZu. Dobrá práce!

Samozřejmě nesmím zapomenout ani na pomoc a rady Hanse Weissenböcka.

Co je důležité – konferenci jsme pořídili o 42% levněji než předchozí pražskou v roce 2009 (a to tu máme obří inflaci), lidí bylo víc a program byl skoro srovnatelný co do atraktivity.

Bilance akce skončila s malým přebytkem, dokonce jsme mohli vrátit vklady těch, co se odhlásili na poslední chvíli. A to je, myslím, též důležité.

V roce 2024 pořádá konferenci italská asociace ASSOFERMA. Držíme palce, je s tím celkem dost práce J.

 

Vladimír Chládek

Předseda asociace MEZA

 

<< Zpět